C 2014

Experiments Supporting IBSE within PROFILES

TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ, Naděžda KOPECKÁ and Sylvie ČERVENKOVÁ

Basic information

Original name

Experiments Supporting IBSE within PROFILES

Name in Czech

Experimenty podporující IBSE v PROFILES

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Naděžda KOPECKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Sylvie ČERVENKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Klagenfurt, Enhancing Inquiry-based Science Education and Teachers' Continuous Professional Development in Europe: Insights and Reflection on the PROFILES Project and other Projects funded by the European Commision, p. 212-214, 3 pp. PROFILES 3, 2014

Publisher

Freie Universität Berlin (Germany) / Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria)

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00076133

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-9816683-1-5

Keywords (in Czech)

experimenty; IBSE; PROFILES; přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

experiments; IBSE; PROFILES; science education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:46, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

This chapter presents our research results of the implementation of experiments in inquiry-based science education (IBSE). IBSE is educational method often based on experimentation. Experiments have different roles and characteristics in each of the four levels of IBSE. The presented examples of experiments demonstrate these characteristics at each of the IBSE levels and principles for applying experiments created within by the European project PROFILES.

In Czech

Tato kapitola prezentuje výzkumné výstupy věnované implementaci experimentů do IBSE. IBSE jako vzdělávací metoda je často založena na experimentování. Experimenty mají různou roli a charakteristiky v jednotlivých čtyřech úrovních IBSE. Prezentované příklady experimentů demonstrují tyto charakteristiky v jednotlivých úrovních IBSE a principy použití experimentů vytvořené v rámci evropského projektu PROFILES.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation