J 2014

Implementation of creativity in science teacher training

TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

Implementation of creativity in science teacher training

Název česky

Implementování tvořivosti do přípravy přírodovědných učitelů

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

International Journal on New Trends in Education and Their Implications, Ankara, Turecko, Gazi Universitesi, 2014, 1309-6249

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Turecko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00076138

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

tvořivost; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání přírodovědných učitelů

Klíčová slova anglicky

creativity; science education; science teacher training

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2017 21:47, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

Our research objective was creativity of students and teachers, which plays a very important role in education. Based on our design-based research, inquiry-based science education seems to be the appropriate approach for the development of creativity amongst students and teachers. We present the research outcomes of the implementation of creativity development methods in science education and especially in science teacher training. Our research is carried out within the European project PROFILES.

Česky

Předmětem našeho výzkumu byla tvořivost žáků a učitelů, která hraje významnou roli ve vzdělávání. Na základě našeho konstrukčního výzkumu je IBSE vhodným přístupem pro rozvoj tvořivosti žáků a učitelů. Prezentujeme výstupy výzkumu implementace metod na rozvoj kreativity do přírodovědného vzdělávání, speciálně do přípravy učitelů. Náš výzkum vznikl v rámci evropského projektu PROFILES.

Návaznosti

266589, interní kód MU
Název: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce