PRAVDOVÁ, Blanka. Возможные Я студента педагогического факультета. In Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии /Сб. ст. по материалам XLIII междунар. науч.-практ. конф. № 8 (43). Новосибирск: Изд. «СибАК», 2014. Novosibirsk, Rusko: Sibac, 2014, s. 52-61, 162 s. ISSN 2309-334X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Возможные Я студента педагогического факультета
Název česky Možná Já studenta pedagogické fakulty
Název anglicky Possible selves of student of the faculty education
Autoři PRAVDOVÁ, Blanka.
Vydání Novosibirsk, Rusko, Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии /Сб. ст. по материалам XLIII междунар. науч.-практ. конф. № 8 (43). Новосибирск: Изд. «СибАК», 2014. od s. 52-61, 162 s. 2014.
Nakladatel Sibac
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 2309-334X
Klíčová slova česky student pedagogické fakulty; profesní sebepojetí studenta učitelství; možná já; chtěná já; nechtěná já; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky student of the faculty education; professional self-concept of student teacher; possible selves; hoped-for selves; unwanted selves; qualitative research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D., učo 358527. Změněno: 26. 9. 2014 17:12.
Anotace
Статья представляет концепт возможных Я, как части педагогической Я-концепции будущих учителей. К сбору данных был использован метод вольного высказывания. 194 студентов отвечало на вопрос: Я как учитель – какая моя педагогическая Я-концепция? Результаты качественного исследования показали, что студенты во втором годе профессиональной подготовки находятся на разных стадиях формирования концептуальной и процедурной схемы возможных Я. Как ключевое воспринимают студенты позитивное отношение к учительской профессии и к ученику, и поддержку целостности педагогического и глобального Я.
Anotace česky
Stať představuje koncept možných Já jako části profesního sebepojetí budoucích učitelů. K získávání dat byla využita metoda volné výpovědi. 194 studentů odpovídalo na otázku: Já jako učitel – jaké je moje profesní sebepojetí? Výsledky kvalitativního výzkumu ukázaly, že se studenti ve druhém ročníku profesní přípravy nacházejí na různých úrovních utváření konceptuálních a procedurálních schémat možných Já. Jako klíčový – pro své budoucí působení v roli učitele – vnímají studenti pozitivní vztah k učitelské profesi i k žákovi a zachování integrity mezi profesním a globálním sebepojetím.
Anotace anglicky
The paper presents a concept of possible selves as part of the professional self-concept of student teachers. The free response method was used to gather the research data. 194 students answered the question, “Me as a teacher – what is my professional self-concept?” The results of the qualitative research have shown that the degree of construction of conceptual and procedural schemata of possible selves among students in their second year of professional training widely differs. The positive attitude towards the teaching profession and the pupils, as well as maintaining integrity between the professional and global self-concept were the key factors mentioned by the students participating in the research.
Návaznosti
MUNI/A/0926/2013, interní kód MUNázev: Znalostní báze učitelství a její reflexe
Investor: Masarykova univerzita, Znalostní báze učitelství a její reflexe, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 22:25