J 2015

Predator interference and stability of predator-prey dynamics

PŘIBYLOVÁ, Lenka a Luděk BEREC

Základní údaje

Originální název

Predator interference and stability of predator-prey dynamics

Název česky

Interference dravce a stabilita dynamiky dravec-kořist

Autoři

PŘIBYLOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Luděk BEREC (203 Česká republika)

Vydání

Journal of Mathematical Biology, Springer, 2015, 0303-6812

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10102 Applied mathematics

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 1.716

Kód RIV

RIV/00216224:14310/15:00094188

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

UT WoS

000357672000002

Klíčová slova česky

stabilita populace; funkční odpověď, vnitrodruhová konkurence; predace; model dravec-kořist

Klíčová slova anglicky

Population stability; Functional response; Intraspecific competition; Predation; Predator–prey model

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 9. 2019 00:57, doc. RNDr. Lenka Přibylová, Ph.D.

Anotace

V originále

We study predator–prey dynamics using the Rosenzweig–MacArthur-like model in which the Holling type II functional response has been replaced by a predator-dependent family which generalizes many of the commonly used descriptions of predator interference. We show that sufficiently strong predator interference may bring about stabilizing mechanism.

Česky

Studujeme dynamiku dravce a kořisti v modelu Rosenzweigova–MacArthurova typu, kde fuknční odpověď Hollingova typu II byla nahrazena obecnějším systémem funkcí závislých na velikosti populace dravce, který zahrnuje mnoho běžně užívaných popisů interference dravce. Ukazujeme, že dostatečně vysoká interference může vyvolat stabilizační mechanismus.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/15.0203, interní kód MU
Název: Univerzitní výuka matematiky v měnícím se světě (Akronym: Univerzitní výuka matematiky)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Univerzitní výuka matematiky v měnícím se světě, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání