Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1195635, author = {Šalamounová, Zuzana and Bradová, Jarmila and Lojdová, Kateřina}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, keywords = {power; conflict; consensus; cooperation; novice teachers; student teachers; reality shock}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Mocenské vztahy mezi začínajícími učiteli a jejich žáky}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_3_p375_mocenske_salamounovaetal.pdf}, volume = {24}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1195635 AU - Šalamounová, Zuzana - Bradová, Jarmila - Lojdová, Kateřina PY - 2014 TI - Mocenské vztahy mezi začínajícími učiteli a jejich žáky JF - Pedagogická orientace VL - 24 IS - 3 SP - 375-393 EP - 375-393 PB - Česká pedagogická společnost o.s. SN - 12114669 KW - power KW - conflict KW - consensus KW - cooperation KW - novice teachers KW - student teachers KW - reality shock UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_3_p375_mocenske_salamounovaetal.pdf L2 - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_3_p375_mocenske_salamounovaetal.pdf N2 - Předložená teoretická studie se zabývá konceptem moci ve školní třídě. Jejím cílem je analyzovat koncept moci prostřednictvím jeho ústředních vlastností, a hlouběji tak porozumět jeho definici. V návaznosti na to poukazujeme na intervenující faktory, jež se do podoby mocenského uspořádání ve třídě promítají a které mohou zastávat významnou roli v mocenském uspořádání ve třídách začínajících učitelů a potažmo také studentů učitelství. V první části příspěvku je moc definována skrze tři její hlavní charakteristiky: cirkularitu, situačnost a reciprocitu. Druhá část příspěvku je věnována hlavním faktorům, které se do mocenského uspořádání ve školní třídě promítají. Těmito faktory jsou míra shody zájmů mezi učiteli a žáky, podoba vzájemných vztahů a kontext, v němž k uspořádání mocenských vztahů dochází. Z příspěvku vyplývá, že fenomén moci hraje u začínajících učitelů významnou roli. Právě u nich je totiž funkční nastavení mocenských vztahů vnímáno jako jeden z klíčových problémů při vstupu do profese a stává se také stěžejním důvodem pro její opuštění. ER -
ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana, Jarmila BRADOVÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Mocenské vztahy mezi začínajícími učiteli a jejich žáky. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost o.s., 2014, roč.~24, č.~3, s.~375-393. ISSN~1211-4669.
|