2014
Veřejná pedagogika subkultur
LOJDOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Veřejná pedagogika subkultur
Název anglicky
Public pedagogy of subcultures
Autoři
LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studia Paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00076212
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
etnografie; freegani; skinheadi; subkultury; veřejná pedagogika; výzkum subkultur
Klíčová slova anglicky
ethnography; freegans; skinheads; subcultures; public pedagogy; research of subcultures
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2015 00:12, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Článek se zabývá edukačními aktivitami ultrapravicové subkultury skinheadů a environmentální subkultury freeganů ve veřejném prostoru, které zasazuje do rámce veřejné pedagogiky. Na základě etnografického výzkumu edukačních aktivit subkultur ve veřejném prostoru jsou popsány základní kategorie veřejné pedagogiky subkultur, jimiž jsou cíle, obsah, metody a cílové skupiny. Cíle popisují, čeho chtějí subkultury svým edukačním působením dosáhnout, a vycházejí ze zaměření dané subkultury. Metody ukazují, jaké edukační aktivity subkultury využívají, a to jak ve fyzickém, tak i v mediálním veřejném prostoru. Cílové skupiny rozdělují do několika úrovní publikum, na které subkultury působí. Závěrem článku je diskutována role subkultur jako neoficiálních vzdělávacích agentů současné edukační reality.
Anglicky
The paper deals with educational activities of the far-right skinhead subculture and the environmental freegan subculture in the public space, set into a frame of public pedagogy. On the basis of ethnographic research of the educational activities of subcultures, the paper describes basic categories of public pedagogy of subcultures, including aims, contents, methods, and target groups. The aims describe what the subcultures want to achieve through their educational activities and are based on the direction of the given subculture. The methods show which educational activities these subcultures use, both in the physical public space and in the media. The target groups reveal the multi-level division of the audiences that the subcultures affect. In the final part, the paper discusses the role of subcultures as unofficial educational agents in the contemporary educational reality.
Návaznosti
MUNI/A/0820/2013, interní kód MU |
|