HELÁN, Robert. Author-Audience-Academic Text: Three Approaches to Teaching Research Writing (poster). In Research School - Conceptualization of Writing: Urgent Issues and Best Solutions, Utrecht, Netherlands. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Author-Audience-Academic Text: Three Approaches to Teaching Research Writing (poster)
Autoři HELÁN, Robert (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Research School - Conceptualization of Writing: Urgent Issues and Best Solutions, Utrecht, Netherlands, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00076253
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky autor; publikum; akademický text; psaní vědeckých textů
Klíčová slova anglicky author; audience; academic text; research writing
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 30. 3. 2015 15:03.
Anotace
This paper investigates the main approaches to teaching academic writing to university students of English as a foreign language. Following Hyland’s (2009) classification, three such approaches are discussed, each one focusing on a specific facet of writing. Firstly, the end product of writing, i.e. the text, is the foundation on which the pedagogic use of writing templates, specialized corpora, and move analysis are based. Secondly, the writing process is taken as a point of departure to acquaint students –the future authors of academic texts – with strategies for the different stages of the process of text creation such as pre-writing, writing, and post-writing. Finally, the social dimension of writing is invoked to better understand the crucial role the audience, or the imagined readers, can play in influencing the style students need to adopt when writing for academic purposes. Several activities focused on the specific aspects of academic writing will be offered stemming from a 3-year-long project work called Geoinnovations – sponsored by the European Union structural funds – which dealt with running an EFL doctoral writing course for geographers. Particularly, a combination of these approaches will be put forward, drawing on corpus linguistics, creative writing, and collaborative teaching methodologies.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 10:51