VALIŠ, David, Libor ŽÁK a Ondřej POKORA. Engine residual technical life estimation based on tribo data. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability. 2014, roč. 16, č. 2, s. 203-210. ISSN 1507-2711.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Engine residual technical life estimation based on tribo data
Autoři VALIŠ, David (203 Česká republika, garant), Libor ŽÁK (203 Česká republika) a Ondřej POKORA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability, 2014, 1507-2711.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10103 Statistics and probability
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.983
Kód RIV RIV/00216224:14310/14:00076267
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
UT WoS 000333335200006
Klíčová slova anglicky Field data assessment; off-line diagnostics; first hitting time; residual life; maintenance optimization
Štítky AKR
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ondřej Pokora, Ph.D., učo 42536. Změněno: 13. 3. 2018 16:08.
Anotace
The aim of the paper is to estimate a system technical life. When estimating a residual technical life statistically, a big amount of tribo-diagnostic data is used. This data serves as the initial source of information. It includes the information about particles contained in oil which testify to oil condition as well as system condition. We focus on the particles which we consider to be interesting and valuable. This kind of information has good technical and analytical potential which has not been explored well yet. By modelling the occurrence of particles in oil we expect to find out when a more appropriate moment for performing preventive maintenance might come. The way of modelling and further estimation is based on the specific characteristics of a regression analysis, fuzzy logic and diffusion processes-namely the Wiener process. Following the modelling results we could, in fact, set the principles of "CBM-Condition Based Maintenance". However, the possibilities are much wider, since we can also plan in service operation and mission. All these steps result in inevitable cost saving which we would like to contribute to.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:23