EN

When sets and reps aren’t enough: Tacit knowledge in the gym stories

KRÁTKÁ, Jana. When sets and reps aren’t enough: Tacit knowledge in the gym stories. In Edulearn14 Proceedings. Barcelona: IATD, 2014. s. nestránkováno, 8 s. ISBN 978-84-617-0557-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název When sets and reps aren’t enough: Tacit knowledge in the gym stories
Autoři KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Barcelona, Edulearn14 Proceedings, od s. nestránkováno, 8 s. 2014.
Nakladatel IATD
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 5.3 Education
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00073813
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-617-0557-3
Klíčová slova anglicky Narrative; bodybuilding; story; tacit knowledge; experience
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Změněno: 10. 3. 2015 13:36.
Anotace
The subject of this paper is the narrative case study of tacit knowledge in stories of a specific community and with a specific context; namely bodybuilding. We base our study on the fact that knowledge, which cannot be described with words, can be easily expressed by storytelling. The study analyses this knowledge hidden in stories. Members of a particular community tell their stories and understand the experience shared through them in a way that is specific to them only based on a shared community context. However, it may not be (or in some cases cannot be) understandable for others who are not sufficiently involved. The same applies here as in experiential learning – the key role is played by the similar experience of the listener and the speaker; thus also the story told can be most understandable to those individuals who share similar context. We use stories to give specific situations their moral, practical or aesthetic meaning and to be able to better understand ourselves, our culture and knowledge. Here also lies the educational value of the stories analysed in this paper and their perceptive recipients gain from them more than explicit knowledge, which usually isn’t enough for success.
Návaznosti
GA13-20049S, projekt VaVNázev: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
Investor: Grantová agentura ČR, Standardní projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 3. 2019 00:34

Další aplikace