2014
Analysis of Student Retention and Drop-out using Visual Analytics
GÉRYK, Jan a Lubomír POPELÍNSKÝZákladní údaje
Originální název
Analysis of Student Retention and Drop-out using Visual Analytics
Autoři
GÉRYK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
London, United Kingdom, Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2014), od s. 331-332, 2 s. 2014
Nakladatel
International Educational Data Mining Society
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/14:00076278
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-0-9839525-4-1
Klíčová slova anglicky
student retention; student drop-out; visual analytics; motion charts; animation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 9. 2014 20:53, RNDr. Jan Géryk, Ph.D.
Anotace
V originále
In the paper, we have described the motivation and design of the VA tool EDAIME which is intended for exploratory analysis of educational data. We enhanced the concept of Motion Charts and successfully expanded it to be more suitable for such analyses. We have successfully employed it to verify the suggested hypothesis. A further in-depth analysis with different mapping of variables is needed to quantify the correlations more accurately. Despite the fact that common data visualization methods are quite beneficial, there are types of questions that cannot be examined using them. Since the questions involve quantitative relationship other than change through time.