D 2014

Analysis of Student Retention and Drop-out using Visual Analytics

GÉRYK, Jan a Lubomír POPELÍNSKÝ

Základní údaje

Originální název

Analysis of Student Retention and Drop-out using Visual Analytics

Autoři

GÉRYK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

London, United Kingdom, Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2014), od s. 331-332, 2 s. 2014

Nakladatel

International Educational Data Mining Society

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14330/14:00076278

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-0-9839525-4-1

Klíčová slova anglicky

student retention; student drop-out; visual analytics; motion charts; animation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 9. 2014 20:53, RNDr. Jan Géryk, Ph.D.

Anotace

V originále

In the paper, we have described the motivation and design of the VA tool EDAIME which is intended for exploratory analysis of educational data. We enhanced the concept of Motion Charts and successfully expanded it to be more suitable for such analyses. We have successfully employed it to verify the suggested hypothesis. A further in-depth analysis with different mapping of variables is needed to quantify the correlations more accurately. Despite the fact that common data visualization methods are quite beneficial, there are types of questions that cannot be examined using them. Since the questions involve quantitative relationship other than change through time.