2014
Visual Analytics for Increasing Efficiency of Higher Education Institutions
GÉRYK, Jan a Lubomír POPELÍNSKÝZákladní údaje
Originální název
Visual Analytics for Increasing Efficiency of Higher Education Institutions
Autoři
GÉRYK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Switzerland, BIS 2014 International Workshops, od s. 117-127, 11 s. 2014
Nakladatel
Springer International Publishing Switzerland
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/14:00076281
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-319-11459-0
ISSN
UT WoS
000360091400011
Klíčová slova anglicky
academic analytics; animation; motion charts; student retention; visual analytics
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2015 05:52, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
In the paper, we have elaborately described the design and the implementation of the VA tool EDAIME which is intended for exploratory analysis of AA data. We have successfully employed it to verify the suggested hypothesis. A further in-depth analysis with different mapping of Motion Charts variables is needed to quantify the correlations more accurately. We show that Motion Charts are a very illustrative and clear mechanism for presenting simultaneous study progress of students admitted to bachelor study of the Faculty of Informatics Masaryk University between the years of 2006 and 2008.