D 2014

Visual Analytics for Increasing Efficiency of Higher Education Institutions

GÉRYK, Jan a Lubomír POPELÍNSKÝ

Základní údaje

Originální název

Visual Analytics for Increasing Efficiency of Higher Education Institutions

Autoři

GÉRYK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Switzerland, BIS 2014 International Workshops, od s. 117-127, 11 s. 2014

Nakladatel

Springer International Publishing Switzerland

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14330/14:00076281

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-3-319-11459-0

ISSN

UT WoS

000360091400011

Klíčová slova anglicky

academic analytics; animation; motion charts; student retention; visual analytics

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2015 05:52, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

In the paper, we have elaborately described the design and the implementation of the VA tool EDAIME which is intended for exploratory analysis of AA data. We have successfully employed it to verify the suggested hypothesis. A further in-depth analysis with different mapping of Motion Charts variables is needed to quantify the correlations more accurately. We show that Motion Charts are a very illustrative and clear mechanism for presenting simultaneous study progress of students admitted to bachelor study of the Faculty of Informatics Masaryk University between the years of 2006 and 2008.