2014
Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School
HAVEL, JiříZákladní údaje
Originální název
Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School
Název česky
Výuka elementárního čtení a psaní v praxi inkluzivních škol
Autoři
HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, od s. 855-861, 7 s. 2014
Nakladatel
STEF92 Technology Ltd.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00082094
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-619-7105-24-7
ISSN
UT WoS
000411723700112
Klíčová slova česky
Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; didaktika elementárního čtení a psaní; inkluzivní didaktika; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky
Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; didactics of elementary reading and writing; inclusive didactics
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2021 14:40, Mgr. Michal Petr
V originále
The article deals with a topic of education of pupils with special educational needs at primary schools of the main educational stream. A qualitative research, which we carried out, should contribute to a deeper description of a current conception of elementary reading and writing instruction which are two of the main subjects of primary education. The research was realized at chosen schools by a method of focus group. The aim of this research was to interpret the current situation in reading and writing instruction as it is inductively understood and experienced by primary school teachers. The findings were used to reveal whether in teaching practice the concept of inclusive didactics exists.
Česky
V příspěvku je prezentována problematika vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. K hlubší deskripci tohoto procesu má přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé. Ze získaných poznatků chceme zjistit, zda v praxi vzniká něco jako inkluzivní didaktika.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|