2014
Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies
HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁZákladní údaje
Originální název
Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies
Název česky
Inkluzivní primární školy v České republice a kompetence učitelů
Autoři
HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, od s. 399-403, 5 s. 2014
Nakladatel
STEF92 Technology Ltd.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00082095
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-619-7105-24-7
ISSN
UT WoS
000411723700053
Klíčová slova česky
Primární vzdělávání; kompetence učitele; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; výzkum
Klíčová slova anglicky
Primary education; teacher`s competencies; pupil with special educational needs; inclusion; research
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2021 14:35, Mgr. Michal Petr
V originále
As part of this research we therefore wanted to determine which teacher`s competencies are necessary to support inclusive environment. For the present investigation we used a research technique that we call "5P" (5positive features). In the three-member team, we have observed common teaching lessons in schools that are according to their school curriculum declared as inclusive schools. Simultaneously, these schools decided to cooperate with our faculty and to support arguments self-analysis and self-evaluation of the pedagogical performance from the outside point of view. The project explores the structure of professional teachers` competencies for inclusive education on our sample of schools.
Česky
V rámci tohoto výzkumu jsme chtěli zjistit, které kompetence učitele jsou nezbytné pro podporu inkluzivního prostředí. Pro účely tohoto šetření jsme použili výzkumnou techniku, kterou nazýváme "5P" (5 pozitiv). V tříčlenném týmu jsme pozorovali běžné vyučovací hodiny ve školách, které se v souladu s jejich školním vzdělávacím programem deklarují jako inkluzivní. Současně se tyto školy rozhodly pro spolupráci s naší fakultou s cílem podpořit argumenty vlastní sebehodnocení pedagogického výkonu z vnějšího pohledu. Projekt zkoumá strukturu odborných kompetencí učitelů pro inkluzivní vzdělávání na vybraném vzorku škol.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|