D 2014

Organizational Conditions of Incusion in Primary Education

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Organizational Conditions of Incusion in Primary Education

Název česky

Organizační podmínky inkluzivního vzdělávání na 1. stupni základních škol

Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, od s. 633-640, 8 s. 2014

Nakladatel

STEF92 Technology Ltd.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Bulharsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00082097

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-619-7105-24-7

ISSN

UT WoS

000411723700084

Klíčová slova česky

Primární vzdělávání; školní vzdělávací program; podmínky inkluzivního vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; výzkum

Klíčová slova anglicky

Primary education; school educational programme; conditions of inclusive education; inclusive education; research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2021 14:38, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

In this paper, I introduce a summary of the terms of inclusive education in primary education. I present the selected results of a case study in which I focused on the conditions and processes of inclusive education in one outstanding school. In this paper I describe the research methodology of the whole research, but in the interpretation of the results due to the limitations of the paper I focus only on selected conditions (organizational) that have a significant impact on the quality of inclusion in the school. In the example of one school I point out in particular the importance of the willingness of teachers to learn and work on their development and on the positives related to the size of the school. The results of the research have resulted in the establishment of requirements for the organization of teaching in an inclusive school.

Česky

V příspěvku představuji podmínky inkluzivního vzdělávání na 1. stupni základní školy. Prezentuji vybrané výsledky případové studie, v níž jsem se zaměřila na podmínky a procesy inkluzivního vzdělávání. V příspěvku popisuji její komplexní metodologii, hlouběji se věnuji podmínkám inkluzivního vzdělávání, zejména organizační dimenzi kurikula. Na příkladu jedné školy poukazuji na význam ochoty a úsilí učitelů uvádět organizační podmínky inkluzivního vzdělávání do praxe.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání