D 2014

The influence of customer satisfaction and quality perception on financial performance of a company

SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ

Základní údaje

Originální název

The influence of customer satisfaction and quality perception on financial performance of a company

Název česky

Vliv spokojenosti zákazníka a vnímané kvality na finanční výkonnost podniku

Autoři

SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Sofia, Bulgaria, SGEM conference on political sciences, law, finance, economics & tourism, od s. 777-784, 8 s. 2014

Nakladatel

International multidisciplinary scientific conferences on social sciences & arts

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Bulharsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/14:00076341

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-619-7105-26-1

UT WoS

000359614600098

Klíčová slova anglicky

customer satisfaction; product quality; financial performance

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 9. 2015 12:08, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Topic of this paper is to analyze the impact of customer's satisfaction and further related factors on financial performance of a company. The aim of this article is to identify the factors that affect customer satisfaction and customer’s perception of the quality and have subsequent effect on a financial performance. The article is based on research that focused on companies in the food industry. First, we found the financial performance of surveyed companies (based on indicators ROA, ROE and assets turnover) and on this basis they have been divided on companies efficient and inefficient. Furthermore factors were identified (based on previous research of authors) that have an impact on customer satisfaction (among these factors include product quality, customer requirements for product, comparison with competitive products, etc.). With the use of non-parametric statistical methods it was analyzed, what factors affecting customer satisfaction also affect business performance. While information about the company's performance was based on accounting data, information about customer satisfaction (according to individual examined factors), was came from the customers of surveyed companies.

Česky

Předmětem článku je analýza vlivu spokojenosti zákazníka a dalších souvisejících faktorů na finanční výkonnost podniku. Cílem článku je identifikace faktorů, které ovlivňují spokojenost zákazníků a očekávání zákazníků ohledně kvality (produktu) a které zároveň ovlivňují finanční výkonnost podniku. Článek je založen na výzkumu podniků potravinářského průmyslu. Nejprve byla zjištěna finanční výkonnost zkoumaných podniků (na základě ukazatelů ROA, ROE a obratu aktiv) a na tomto základě byly podniky rozděleny na výkonné a nevýkonné. Byly identifikovány faktory (na základě předchozího výzkumu autorů), které mají vliv na spokojenost zákazníka. S využitím neparametrických statistických metod bylo analyzováno, které faktory ovlivňující spokojenost zákazníka ovlivňují zároveň i výkonnost podniku.

Návaznosti

MUNI/A/0799/2013, interní kód MU
Název: Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty