D 2014

Terms of Inclusive Education in Primary Schools - National and School Curriculum

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL

Základní údaje

Originální název

Terms of Inclusive Education in Primary Schools - National and School Curriculum

Název česky

Podmínky inkluzivního vzdělávání v primárních školách - národní a školní kurikulum

Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří HAVEL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 141, od s. 337-341, 5 s. 2014

Nakladatel

Elsevier Ltd

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00076344

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

UT WoS

000345351800056

Klíčová slova česky

Primární vzdělávání; národní kurikulum; školní vzdělávací program; podmínky inkluzivního vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Primary education; national curriculum; school educational program; conditions of inclusive education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 10:15, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

In this paper, we bring a summary of the results of qualitative and quantitative analysis of data that are obtained both from the current educational legislation and from curricula sample of Czech primary schools. We focused on the chapters in which these schools declare their options in terms of the teaching of pupils with special educational needs. The result of the comparison is not only to describe the current situation, but also a proposal to optimize the structure and content of these chapters.

Česky

V článku přinášíme shrnutí výsledků kvalitativní a kvantitativní analýzy údajů, které jsme získali jak ze současné školské legislativy, tak ze školních vzdělávacích programů vzorku českých základních škol. Zaměřili jsme se na kapitoly, ve kterých tyto školy deklarují své možnosti, pokud jde o výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledkem srovnání je nejen popis současné situace, ale také návrh na optimalizaci struktury a obsahu těchto kapitol.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání