D 2014

Maximum Expectation from Pupils - One of the Characteristic Features of Inclusion

HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Maximum Expectation from Pupils - One of the Characteristic Features of Inclusion

Název česky

Maximum očekávání od žáků - jeden z charakteristických znaků inkluze

Autoři

HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Amsterodam, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 141, od s. 331-336, 6 s. 2014

Nakladatel

Elsevier Ltd

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00076345

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

UT WoS

000345351800055

Klíčová slova česky

Primární vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; inkluze; maximum očekávání od žáků

Klíčová slova anglicky

Primary education; special educational needs; inclusion; maximum expectation from pupils

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 10:09, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

We perceive communication, cooperation, application of differentiation and individualization, maximum expectation from pupils and respect among participants of education as characteristic features of inclusive education. In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data gained from six selected indicators relating to the maximum expectation from pupils in the Czech primary schools, which we perceive as a necessary condition for inclusion. As a research tool we used the Czech version of the Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 questionnaire from which we have selected criteria specifying the characteristics of cooperation and analysed them.

Česky

Komunikaci, spolupráci, uplatňování diferenciace a individualizace, maximální očekávání od žáků a respekt mezi účastníky vzdělávání vnímáme jako hlavní rysy inkluzivního vzdělávání. V tomto článku jsme provedli kvalitativní a kvantitativní analýzu dat získaných z šesti vybraných ukazatelů, které se týkaly maximálního očekávání od žáků v českých základních školách. Jako výzkumný nástroj jsme použili českou verzi dotazníku Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání 2007, z nějž jsme vybrali kritéria upřesňující vlastnosti spolupráce a analyzovali je.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání