2014
Maximum Expectation from Pupils - One of the Characteristic Features of Inclusion
HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁZákladní údaje
Originální název
Maximum Expectation from Pupils - One of the Characteristic Features of Inclusion
Název česky
Maximum očekávání od žáků - jeden z charakteristických znaků inkluze
Autoři
HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Amsterodam, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 141, od s. 331-336, 6 s. 2014
Nakladatel
Elsevier Ltd
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00076345
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
UT WoS
000345351800055
Klíčová slova česky
Primární vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; inkluze; maximum očekávání od žáků
Klíčová slova anglicky
Primary education; special educational needs; inclusion; maximum expectation from pupils
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 10:09, Dana Nesnídalová
V originále
We perceive communication, cooperation, application of differentiation and individualization, maximum expectation from pupils and respect among participants of education as characteristic features of inclusive education. In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data gained from six selected indicators relating to the maximum expectation from pupils in the Czech primary schools, which we perceive as a necessary condition for inclusion. As a research tool we used the Czech version of the Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 questionnaire from which we have selected criteria specifying the characteristics of cooperation and analysed them.
Česky
Komunikaci, spolupráci, uplatňování diferenciace a individualizace, maximální očekávání od žáků a respekt mezi účastníky vzdělávání vnímáme jako hlavní rysy inkluzivního vzdělávání. V tomto článku jsme provedli kvalitativní a kvantitativní analýzu dat získaných z šesti vybraných ukazatelů, které se týkaly maximálního očekávání od žáků v českých základních školách. Jako výzkumný nástroj jsme použili českou verzi dotazníku Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání 2007, z nějž jsme vybrali kritéria upřesňující vlastnosti spolupráce a analyzovali je.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|