HAVEL, Jiří. Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School. In SGEM International Multidisciplinary Scietific Conferences on Social Sciences and Atrs. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School
Název česky Výuka elementárního čtení a psaní v praxi inkluzivních škol
Autoři HAVEL, Jiří.
Vydání SGEM International Multidisciplinary Scietific Conferences on Social Sciences and Atrs, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; didaktika elementárního čtení a psaní; inkluzivní didaktika; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; didactics of elementary reading and writing; inclusive didactics
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Změněno: 7. 9. 2014 14:04.
Anotace
In lecture was presented a topic of education of pupils with special educational needs at primary schools of the main educational stream. A qualitative research, which we carried out, should contribute to a deeper description of a current conception of elementary reading and writing instruction which are two of the main subjects of primary education. The research was realized at chosen schools by a method of focus group. The aim of this research was to interpret the current situation in reading and writing instruction as it is inductively understood and experienced by primary school teachers. The findings were used to reveal whether in teaching practice the concept of inclusive didactics exists.
Anotace česky
V přednášce byla prezentována problematika vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. K hlubší deskripci tohoto procesu má přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé. Ze získaných poznatků chceme zjistit, zda v praxi vzniká něco jako inkluzivní didaktika.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 7. 10. 2024 00:31