k 2014

Inkluze s podmínkou: poradenská podpora pro inkluzivní vzdělávání

LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ a Kateřina TRNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Inkluze s podmínkou: poradenská podpora pro inkluzivní vzdělávání

Název anglicky

School inclusion with a condition: the counselling support for inclusive education

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Psychológia - škola - inklúzia, Bratislava, 4.-5. 9. 2014, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00076355

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; základní škola; diverzita žáků; školní psycholog

Klíčová slova anglicky

inclusive education; basic school; diversity of pupils; school psychologist

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 22. 3. 2015 21:04, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na zkoumání řízení škol směřujících k inkluzi. Autoři představuji kategorizovaná data ze dvou škol - případové studie - a zaměřují se na poskytování poradenské podpory učitelům a vedení škol. Pozornost je věnována vztahům školních psychologů s vedením škol, budování profesionálních vztahů s učiteli a také činnostem školních psychologů ve snahách o podporu inkluze ve škole.

Anglicky

The paper presents partial results of the research focused on the leadership of inclusive schools. The authors present data gained from two basic schools - case studies - and they focus on the school counselling. The attention is paid on the relation between school psychologists and school heads, on building professionals relations with teachers and also on the activities of school psychologists in their effort to support inclusive education in school.

Návaznosti

LG13051, projekt VaV
Název: Zajištění účasti českých psychologů v řídících orgánech mezinárodních společností oboru psychologie
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty

Přiložené soubory

Psychologie_-_L_kola_-_inkluze__Mirka_.pptx
Požádat o autorskou verzi souboru