k 2014

Proměna učitelské zpětné vazby vlivem participativního akčního výzkumu

ŠVAŘÍČEK, Roman

Základní údaje

Originální název

Proměna učitelské zpětné vazby vlivem participativního akčního výzkumu

Název anglicky

The transformation of teacher feedback dueparticipatory action research

Autoři

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Konference ČAPV 2014 v Olomouci, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00073832

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

dialogic teaching; feedback; action research

Štítky

Změněno: 25. 3. 2015 15:21, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje závěry výzkumu, jehož dílčím cílem bylo prostřednictvím akčního výzkumu ovlivnit kvalitu zpětné vazby učitele. Ve výzkumu komunikace je zpětná vazba učitele nahlížena nejvýznamnější faktor podporujících učení žáka (Hattie, 2003). Na druhou stranu je zpětná vazba označována jev, který učitel nemůže dokonale plánovat (Shulman, 2005). Ukážeme, jak učitelé dosahují zvýšení frekvence a zavedení rozvinuté zpětné vazby a identifikujeme 3 jevy ovlivňující implementaci změny.

Anglicky

The paper presents the research findings, whose objective was through action research affect the quality of teacher feedback. In research communication is the feedback teachers through the most important factor supporting the pupil's learning (Hattie, 2003). On the other hand, the feedback is called a phenomenon that a teacher can perfectly plan (Shulman, 2005). We show how teachers achieve an increase in the frequency and the introduction of advanced feedback and identify three phenomena involved in the implementation of changes.

Návaznosti

GA13-23578S, projekt VaV
Název: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování