Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1197131, author = {Lojdová, Kateřina and Lukas, Josef}, booktitle = {XXII. konference České asociace pedagogického výzkum}, keywords = {power qualitative research student teachers}, language = {cze}, title = {Uplatňování podob moci studenty učitelství v průběhu výukové praxe}, url = {http://www.capvolomouc.cz/hlavni-menu/o-konferenci/}, year = {2014} }
TY - CONF ID - 1197131 AU - Lojdová, Kateřina - Lukas, Josef PY - 2014 TI - Uplatňování podob moci studenty učitelství v průběhu výukové praxe KW - power qualitative research student teachers UR - http://www.capvolomouc.cz/hlavni-menu/o-konferenci/ L2 - http://www.capvolomouc.cz/hlavni-menu/o-konferenci/ N2 - Potřeba vyjednání mocenského uspořádání v procesu vyučování vyvstává zejména u začínajících učitelů a studentů na praxi. Cílem příspěvku je proto popsat, jak je moc ve třídách studentů učitelství vyjednávána, udržována a vnímána. Zaměříme se na legitimní a donucovací bázi moci dle teorie Frenche a Ravena (1959). Na základě adaptace dotazníku TPUS bylo zjištěno, že legitimní a donucovací moc tvoří jeden faktor. Na tento faktor byla zaměřena kvalitativní analýza skrze videozáznamy výuky studentů na praxi. Příspěvek proto popisuje jak legitimní a donucovací moc používají studenti na praxi, jak na uplatňování této moci reagují žáci a jak se pojetí těchto bází moci proměňuje napříč situacemi ve školní třídě. ER -
LOJDOVÁ, Kateřina and Josef LUKAS. Uplatňování podob moci studenty učitelství v průběhu výukové praxe (Use of power bases in classes of student teachers during their long term practice). In \textit{XXII. konference České asociace pedagogického výzkum}. 2014.
|