2014
Učitel v době normalizace
ZOUNEK, Jiří; Dana KNOTOVÁ a Michal ŠIMÁNĚZákladní údaje
Originální název
Učitel v době normalizace
Název anglicky
The teacher in the period of normalization
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí); Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
XXII. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu. Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí, 8.-10. září, Olomouc. 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00073846
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
teacher; oral history; normalization; Czechoslovakia
Štítky
Změněno: 22. 3. 2015 22:14, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Příspěvek je dílčím výsledkem výzkumného projektu Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství (projekt je podporován GAČR, č. 14-05926S). Cílem příspěvku je představit metodu orální historie jako jeden z možných přístupů ke zkoumání dějin školství ve druhé polovině 20. století. Autoři se zaměřují nejen na teoreticko-metodologické základy této metody, ale zejména ukazují, jaké poznatky lze touto metodou získat.
Anglicky
This report is partial outcome of the project. The title of the project is: Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers. Applying oral history to research in history of contemporary education. The main aim of this report is to present partial outcomes of research which was focused on teachers' everyday lives at primary schools (ISED 1 and 2) in the era of normalization as it was experienced by themselves.Particularly we are interested inperception of teacher's role in society, his possibility of professional growth and his relationships with colleges as well as with superiors. Furthermore, we are concerned about critical moments which occurred in life at school and teacher´s professional life itself. Another question is whether and how teachers faced the regime of normalization.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaV |
|