k 2014

Učitel v době normalizace

ZOUNEK, Jiří; Dana KNOTOVÁ a Michal ŠIMÁNĚ

Základní údaje

Originální název

Učitel v době normalizace

Název anglicky

The teacher in the period of normalization

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí); Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

XXII. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu. Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí, 8.-10. září, Olomouc. 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00073846

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

teacher; oral history; normalization; Czechoslovakia

Štítky

Změněno: 22. 3. 2015 22:14, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Příspěvek je dílčím výsledkem výzkumného projektu Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství (projekt je podporován GAČR, č. 14-05926S). Cílem příspěvku je představit metodu orální historie jako jeden z možných přístupů ke zkoumání dějin školství ve druhé polovině 20. století. Autoři se zaměřují nejen na teoreticko-metodologické základy této metody, ale zejména ukazují, jaké poznatky lze touto metodou získat.

Anglicky

This report is partial outcome of the project. The title of the project is: Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers. Applying oral history to research in history of contemporary education. The main aim of this report is to present partial outcomes of research which was focused on teachers' everyday lives at primary schools (ISED 1 and 2) in the era of normalization as it was experienced by themselves.Particularly we are interested inperception of teacher's role in society, his possibility of professional growth and his relationships with colleges as well as with superiors. Furthermore, we are concerned about critical moments which occurred in life at school and teacher´s professional life itself. Another question is whether and how teachers faced the regime of normalization.

Návaznosti

GA14-05926S, projekt VaV
Název: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství