k 2014

Getting students more involved in the tasks

BILOVÁ, Štěpánka

Základní údaje

Originální název

Getting students more involved in the tasks

Autoři

BILOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

48th Annual International IATEFL Conference & Exhibition, 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/14:00076399

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova anglicky

ESP; motivation; activities

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2015 14:38, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

The preparation of students for their ESP classes may show to be inadequate or insufficient. Sometimes they overuse "paste & copy" approach, or they produce or a piece of text which does not correspond to the instructions. The paper presents several activities which enhance students' efforts and thus their language practice. The mentioned tasks concern productive tasks with the elements of individualized or collaborative approach. The tasks involve preparing slides, audio recording and writing into discussion forums. The main differences compared to the task used previously lie in enlarging the audience of potential readers and wider possibilities of feedback. In general, the new tasks showed to be more personalised and engaging.