2014
Getting students more involved in the tasks
BILOVÁ, ŠtěpánkaZákladní údaje
Originální název
Getting students more involved in the tasks
Autoři
BILOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
48th Annual International IATEFL Conference & Exhibition, 2014
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/14:00076399
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
ESP; motivation; activities
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2015 14:38, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
The preparation of students for their ESP classes may show to be inadequate or insufficient. Sometimes they overuse "paste & copy" approach, or they produce or a piece of text which does not correspond to the instructions. The paper presents several activities which enhance students' efforts and thus their language practice. The mentioned tasks concern productive tasks with the elements of individualized or collaborative approach. The tasks involve preparing slides, audio recording and writing into discussion forums. The main differences compared to the task used previously lie in enlarging the audience of potential readers and wider possibilities of feedback. In general, the new tasks showed to be more personalised and engaging.