BILOVÁ, Štěpánka. Getting students more involved in the tasks. In 48th Annual International IATEFL Conference & Exhibition. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Getting students more involved in the tasks
Autoři BILOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 48th Annual International IATEFL Conference & Exhibition, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00076399
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky ESP; motivation; activities
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 31. 3. 2015 14:38.
Anotace
The preparation of students for their ESP classes may show to be inadequate or insufficient. Sometimes they overuse "paste & copy" approach, or they produce or a piece of text which does not correspond to the instructions. The paper presents several activities which enhance students' efforts and thus their language practice. The mentioned tasks concern productive tasks with the elements of individualized or collaborative approach. The tasks involve preparing slides, audio recording and writing into discussion forums. The main differences compared to the task used previously lie in enlarging the audience of potential readers and wider possibilities of feedback. In general, the new tasks showed to be more personalised and engaging.
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 19:40