B 2014

Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje

BAZALOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje

Název anglicky

A Child with an Intellectual Disability and Support of his/her Development

Autoři

BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Vydání první. Praha, 183 s. 2014

Nakladatel

Portál

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00076435

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-262-0693-4

Klíčová slova česky

dítě s mentálním postižením; vývoj dítěte; péče; rodina; poradenství; vzdělávání; intervence

Klíčová slova anglicky

a child with an intellectual disability; child development; care; family; counselling; education; intervention

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2015 17:52, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha představuje aktuální teoretické poznatky o problematice mentálního postižení doplněné výsledky realizovaných výzkumů a zkušeností z praxe. Má pomoci především rodičům dětí s mentálním postižením zorientovat se v problematice. Do knihy byla zařazena témata, s nimiž by se rodiče dětí s postižením měli seznámit, například postavení rodiny ve společnosti, sourozenci dětí s mentálním postižením a inkluzivní vzdělávání. Věnuje se i konkrétním praktickým problémům, například rozvoji sebeobsluhy nebo komunikačních schopností. Kniha obsahuje řadu kazuistik a příkladů z praxe. Kniha je určena rodičům dětí s mentálním, ale i jiným postižením, pedagogům, odborníkům, studentům a dalším zájemcům.

Anglicky

The book presents theoretical information on intellectual disability supplemented by experience from practice, case studies, research findings, and insights of experts and parents. Theory is introduced only briefly; there is more space devoted to examples of its application in practice. The book provides an overview of existing support for children with intellectual disabilities and the best possible support of their development. Many of them are mainly supported during the school age; therefore the book extensively describes education and intervention in schools and presents fi ndings from teaching practice, based on participatory observations and direct work with pupils. The aim of the book is to file instructions for the reader’s own work in practice – for parents, teachers, and volunteers or professionals. The information and findings may al so serve to students of special and social pedagogy, psychology, sociology and other interested readers, whom the text should help gain a human insight into the issue.