D 2014

Search for the optimal strategy to spread a viral video: An agent-based model optimized with genetic algorithms

KVASNIČKA, Michal

Základní údaje

Originální název

Search for the optimal strategy to spread a viral video: An agent-based model optimized with genetic algorithms

Název česky

Hledání optimální strategie šíření pro virálního videa: multiagentový model optimalizovaný pomocí genetického algoritmu

Autoři

KVASNIČKA, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Olomouc, 32nd International Conference Mathematical Methods in Eocnomics Conference Proceedings, od s. 548-553, 6 s. 2014

Nakladatel

Palacký University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14560/14:00076460

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-244-4209-9

UT WoS

000356417900095

Klíčová slova česky

virální video; virální marketing; sociální síť; multiagentový model; genetický algoritmus

Klíčová slova anglicky

viral video; viral marketing; social network; agent-based model; genetic algorithm

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 8. 2020 14:08, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

Agent-based computational papers on viral marketing have been so far focused on the study of the word-of-mouth knowledge diffusion that merges the decisions to adopt a product and to share information about it. This approach is not suitable for the analysis of the viral video sharing because it is shared with no regard whether the sender has adopted the advertised product or not. This paper presents a more realistic model of viral video diffusion in which every agent that viewed the video shares it once with a random subset of her neighbors. The optimal seeding strategy is then searched with genetic algorithms. The seeding strategy found by the genetic algorithm includes into the initial seed the agents with most connections and lowest clustering ratios; some agents are also selected randomly. However, this complex seeding strategy does not perform significantly better than a simple strategy of selecting agents with many connections.

Česky

Články popisující multiagentové simulační modely virálního marketingu se dosud zaměřovaly na studium "word-of-mouth" šíření znalosti o produktu, které spojuje rozhodnutí koupit produkt a šířit o něm informace. Tento přístup není vhodný pro analýzu šíření virálního videa, protože to je šířeno bez ohledu na to, zda jeho šiřitel zakoupil propagovaný produkt, nebo ne. Příspěvek prezentuje realističtější model šíření virálního videa, ve kterém každý agent, který video shlédl, jej právě jednou rozešle náhodné podmnožině svých sousedů. Optimální strategie volby agentů, kterým marketer sám na začátku pošle video, je hledána pomocí genetických algoritmů. Optimální strategie nalezená pomocí genetického algoritmu na počátku oslovuje agenty, kteří mají nejvíce spojení a nejnižší clustering ratios; někteří agenti jsou také vybíráni náhodně. Nicméně, tato komplexní strategie nepodává výrazně lepší výsledky než jednoduchá strategie volby agentů s mnoha vazbami.

Návaznosti

MUNI/A/0781/2013, interní kód MU
Název: Regulace trhu dopravních služeb – modely, metody a aplikace (Akronym: ReDoS)
Investor: Masarykova univerzita, Regulace trhu dopravních služeb – modely, metody a aplikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory