ČTRNÁCTOVÁ, Hana, Anna BAYEROVÁ, Hana CÍDLOVÁ a Eva TRNOVÁ. Inquiry Based Chemistry Education - Assumptions and Applications. In Bílek Martin (ed.). Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014, s. 23-32. ISBN 978-80-7435-415-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inquiry Based Chemistry Education - Assumptions and Applications
Autoři ČTRNÁCTOVÁ, Hana (203 Česká republika), Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika), Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Hradec Králové, Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics. od s. 23-32, 10 s. 2014.
Nakladatel Gaudeamus
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00073862
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7435-415-1
Klíčová slova anglicky Lower and upper secondary schools; inquiry based science education; IBSE skills; IBSE educational materials; chemistry teacher training
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 26. 2. 2017 21:48.
Anotace
We have created and administrated a skill test based on skill structure corresponding to IBSE requirements. At the same time we used a questionnaire to find out the teachers opinions about new approach to the teaching of chemistry. The results we obtained led us to the conclusion that the main problem in introducing new teaching methods is the lack of suitable educational materials and insufficient teacher preparation for this type of education.
Návaznosti
GAP407/10/0514, projekt VaVNázev: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:26