D 2014

Inquiry Based Chemistry Education - Assumptions and Applications

ČTRNÁCTOVÁ, Hana, Anna BAYEROVÁ, Hana CÍDLOVÁ a Eva TRNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Inquiry Based Chemistry Education - Assumptions and Applications

Autoři

ČTRNÁCTOVÁ, Hana (203 Česká republika), Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika), Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Hradec Králové, Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics. od s. 23-32, 10 s. 2014

Nakladatel

Gaudeamus

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00073862

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7435-415-1

Klíčová slova anglicky

Lower and upper secondary schools; inquiry based science education; IBSE skills; IBSE educational materials; chemistry teacher training

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2017 21:48, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

We have created and administrated a skill test based on skill structure corresponding to IBSE requirements. At the same time we used a questionnaire to find out the teachers opinions about new approach to the teaching of chemistry. The results we obtained led us to the conclusion that the main problem in introducing new teaching methods is the lack of suitable educational materials and insufficient teacher preparation for this type of education.

Návaznosti

GAP407/10/0514, projekt VaV
Název: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy