2014
The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum
REISSMANNOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum
Název česky
Možnosti implementace první pomoci do matematiky a fyziky
Autoři
REISSMANNOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Slovensko, XXVI.DIDMATTECH.Educational Technologies in The Information - and Knowledge-Based Society, od s. 170-175, 6 s. 2014
Nakladatel
University of West Hungary, J. Selye University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00076494
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-963-334-185-8
Klíčová slova česky
První pomoc; implementace; matematika; fyzika; kurikulum
Klíčová slova anglicky
First aid; implementation; mathematics curriculum; physics curriculum
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2015 12:54, PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
V originále
The First Aid is the skill which saves lives. The results of research showed the low level of knowledge of people (e.g. Reissmannová, 2010), which points out the inadequate preparation of citizens within the field of First Aid. The recommendations for improving the current situation are focused on the implementation this issue in the curriculum of all subjects in the grammar school e.g. mathematics and physics. The possibilities are described in this paper. It is necessary to strengthen the teaching of first aid at Faculty of Education. We prepered the new subject of First Aid, based on constructivist and cooperative theory of teaching, and on more effective methods of teaching, such as skills creating, situational method, etc.
Česky
První pomoc je dovednost zachraňující lidské životy. Výsledky výzkumů ukazují, že znalosti občanů v oblasti první pomoci jsou na nižší úrovni než by bylo žádoucí (např. Reissmannová, 2010), což souvisí s často nedostatečnou přípravu občanů v této oblasti. Zlepšení neuspokojivé situace může přinést implementace témat první pomoci do všech předmětů, které jsou vyučovány na základních školách např. také do matematiky a fyziky. Je také nezbytné posílit výuku první pomoci na pedagogických fakultách v České republice. Z tohoto důvodu jsme na Pedagogické fakultě MU zavedli nový předmět – První pomoc, který je založen na konstruktivismu a zážitkové pedagogice.