D 2014

The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum

REISSMANNOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum

Název česky

Možnosti implementace první pomoci do matematiky a fyziky

Autoři

REISSMANNOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Slovensko, XXVI.DIDMATTECH.Educational Technologies in The Information - and Knowledge-Based Society, od s. 170-175, 6 s. 2014

Nakladatel

University of West Hungary, J. Selye University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00076494

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-963-334-185-8

Klíčová slova česky

První pomoc; implementace; matematika; fyzika; kurikulum

Klíčová slova anglicky

First aid; implementation; mathematics curriculum; physics curriculum

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2015 12:54, PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.

Anotace

V originále

The First Aid is the skill which saves lives. The results of research showed the low level of knowledge of people (e.g. Reissmannová, 2010), which points out the inadequate preparation of citizens within the field of First Aid. The recommendations for improving the current situation are focused on the implementation this issue in the curriculum of all subjects in the grammar school e.g. mathematics and physics. The possibilities are described in this paper. It is necessary to strengthen the teaching of first aid at Faculty of Education. We prepered the new subject of First Aid, based on constructivist and cooperative theory of teaching, and on more effective methods of teaching, such as skills creating, situational method, etc.

Česky

První pomoc je dovednost zachraňující lidské životy. Výsledky výzkumů ukazují, že znalosti občanů v oblasti první pomoci jsou na nižší úrovni než by bylo žádoucí (např. Reissmannová, 2010), což souvisí s často nedostatečnou přípravu občanů v této oblasti. Zlepšení neuspokojivé situace může přinést implementace témat první pomoci do všech předmětů, které jsou vyučovány na základních školách např. také do matematiky a fyziky. Je také nezbytné posílit výuku první pomoci na pedagogických fakultách v České republice. Z tohoto důvodu jsme na Pedagogické fakultě MU zavedli nový předmět – První pomoc, který je založen na konstruktivismu a zážitkové pedagogice.