D 2014

DOVEDNOSTI PRÁCE ŽÁKŮ S GRAFY V CHEMICKÉM KONTEXTU

CÍDLOVÁ, Hana a Eva TRNOVÁ

Základní údaje

Originální název

DOVEDNOSTI PRÁCE ŽÁKŮ S GRAFY V CHEMICKÉM KONTEXTU

Název anglicky

Graphing Skills of Pupils in Chemical Context

Autoři

CÍDLOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Dubnica nad Váhom, 8. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. od s. 58-67, 10 s. 2014

Nakladatel

Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00073866

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-89732-01-2

Klíčová slova anglicky

education; chemistry; skills; graphing skills; didactic test

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2015 23:35, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

Cílem práce bylo: zjistit úspěšnost žáků v klíčových bodech českého vzdělávacího systému s ohledem na vzdělávání chemii při konstrukci grafu na základě číselných dat uvedených v textu; určit nejčastější chyby žáků; vyhodnotit variabilitu odpovědí žáků s ohledem na typ grafu (XY, sloupcový, ...); zjistit názory vyučujících v České republice na význam dovednosti práce s grafy u českých žáků v klíčových bodech českého vzdělávacího systému s ohledem na výuku chemie (konec druhého stupně základní školy a konec vzdělávání v chemii na gymnáziu, resp. odpovídající ročníky osmiletého gymnázia).

Anglicky

The aim was to: determine the success of students at key points in the Czech education system with regard to chemistry education in the construction of the graph based on numerical data specified in the text; identify the most common mistakes of students; evaluate the variability of students' answers with regard to type of graph (XY, bar, ...); find out the opinions of teachers in the Czech Republic on the importance of graphing skills  of  Czech pupils at at key points of the Czech education system with regard to teaching of chemistry (the end of lower secondary school and the end of education in chemistry at upper secondary school.

Návaznosti

GAP407/10/0514, projekt VaV
Název: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy