2013
Metodologie zkoumání příležitostí k rozvíjení čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy: videostudie
NAJVAROVÁ, Veronika, Jiří HAVEL a Lucie POSPÍŠILOVÁZákladní údaje
Originální název
Metodologie zkoumání příležitostí k rozvíjení čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy: videostudie
Název anglicky
Research methodology on the opportunities to develop reading literacy at the primary schoo: video study
Autoři
NAJVAROVÁ, Veronika, Jiří HAVEL a Lucie POSPÍŠILOVÁ
Vydání
Hradec Králové, Gramotnost ve škole, od s. 1-12, 12 s. 2013
Nakladatel
PdF UHK
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-905245-0-7
Klíčová slova česky
Čtenářská gramotnost; empirický výzkum; kategoriální systém; příležitosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti; videostudie
Klíčová slova anglicky
Reading literacy; empirical research; system of categories; opportunities to develop reading literacy; video study
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 9. 2014 08:47, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
V příspěvku je představena metodologie empirického zkoumání příležitostí k rozvíjení čtenářské gramotnosti, které vytvářejí učitelé přírodovědy na 1. stupni základní školy. Pozornost je zaměřena zejména na představení teoretických východisek výzkumu a postupu tvorby kategoriálního systému, na jehož základě byla analýza provedena. Analýza je součástí širšího projektu IVŠV PdF MU videostudie 1. stupně ZŠ.
Anglicky
In the paper the authors introduce the methodology of empirical research on opportunities to develop reading literacy that are offered to pupils in primary science classrooms. The attention is aimed at theoretical background of the research and on the process of developing a system of categories. The analysis is a part of a IRSE Faculty of Education, Masaryk University Video Study of Primary School project.