D 2013

Metodologie zkoumání příležitostí k rozvíjení čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy: videostudie

NAJVAROVÁ, Veronika, Jiří HAVEL a Lucie POSPÍŠILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Metodologie zkoumání příležitostí k rozvíjení čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy: videostudie

Název anglicky

Research methodology on the opportunities to develop reading literacy at the primary schoo: video study

Autoři

NAJVAROVÁ, Veronika, Jiří HAVEL a Lucie POSPÍŠILOVÁ

Vydání

Hradec Králové, Gramotnost ve škole, od s. 1-12, 12 s. 2013

Nakladatel

PdF UHK

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-905245-0-7

Klíčová slova česky

Čtenářská gramotnost; empirický výzkum; kategoriální systém; příležitosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti; videostudie

Klíčová slova anglicky

Reading literacy; empirical research; system of categories; opportunities to develop reading literacy; video study

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 9. 2014 08:47, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku je představena metodologie empirického zkoumání příležitostí k rozvíjení čtenářské gramotnosti, které vytvářejí učitelé přírodovědy na 1. stupni základní školy. Pozornost je zaměřena zejména na představení teoretických východisek výzkumu a postupu tvorby kategoriálního systému, na jehož základě byla analýza provedena. Analýza je součástí širšího projektu IVŠV PdF MU videostudie 1. stupně ZŠ.

Anglicky

In the paper the authors introduce the methodology of empirical research on opportunities to develop reading literacy that are offered to pupils in primary science classrooms. The attention is aimed at theoretical background of the research and on the process of developing a system of categories. The analysis is a part of a IRSE Faculty of Education, Masaryk University Video Study of Primary School project.