MORAVEC, Josef a Karolína PEŠKOVÁ. Perception of Electronic Textbooks by Pupils of Lower Secondary School: Results of a Questionnaire Study. In ECER 2014. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perception of Electronic Textbooks by Pupils of Lower Secondary School: Results of a Questionnaire Study
Název česky Vnímání elektronických učebnic žáky druhého stupně základní školy: výsledky dotazníkového šetření
Autoři MORAVEC, Josef a Karolína PEŠKOVÁ.
Vydání ECER 2014, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky electronic textbook; perception; pupils of lower secondary school
Klíčová slova anglicky elektronická učebnice; vnímání; žáci druhého stupně ZŠ
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 19. 9. 2014 13:10.
Anotace
Today’s pedagogical practices are largely permeated by the tools of the digital age, a period which has lately undergone changes metaphorically described as coming from the solid culture of the 19th and 20th centuries to the liquid information culture of the 21st century (Oliveira et al., 2014). Between new educational technologies belongs a device which reacts on the human touch – a tablet. With the expansion of tablets into low secondary school traditional printed textbook to face a challenge in comparsion with electronic textbooks. Since there is a huge expansion of ICT use in education, the question of the future of printed textbooks is essential. Does the print book still possess an important place in learning and instruction? Based on their perception, what kind of textbooks do pupils prefer for learning?
Anotace česky
Vnímání elektronických učebnic žáky druhého stupně základní školy: výsledky dotazníkového šetření
Návaznosti
MUNI/A/0813/2013, interní kód MUNázev: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Akronym: KUME 2014)
Investor: Masarykova univerzita, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 03:16