2014
Perception of Electronic Textbooks by Pupils of Lower Secondary School: Results of a Questionnaire Study
MORAVEC, Josef a Karolína PEŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Perception of Electronic Textbooks by Pupils of Lower Secondary School: Results of a Questionnaire Study
Název česky
Vnímání elektronických učebnic žáky druhého stupně základní školy: výsledky dotazníkového šetření
Autoři
Vydání
ECER 2014, 2014
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
electronic textbook; perception; pupils of lower secondary school
Klíčová slova anglicky
elektronická učebnice; vnímání; žáci druhého stupně ZŠ
Změněno: 19. 9. 2014 13:10, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
V originále
Today’s pedagogical practices are largely permeated by the tools of the digital age, a period which has lately undergone changes metaphorically described as coming from the solid culture of the 19th and 20th centuries to the liquid information culture of the 21st century (Oliveira et al., 2014). Between new educational technologies belongs a device which reacts on the human touch – a tablet. With the expansion of tablets into low secondary school traditional printed textbook to face a challenge in comparsion with electronic textbooks. Since there is a huge expansion of ICT use in education, the question of the future of printed textbooks is essential. Does the print book still possess an important place in learning and instruction? Based on their perception, what kind of textbooks do pupils prefer for learning?
Česky
Vnímání elektronických učebnic žáky druhého stupně základní školy: výsledky dotazníkového šetření
Návaznosti
MUNI/A/0813/2013, interní kód MU |
|