k 2014

Perception of Electronic Textbooks by Pupils of Lower Secondary School: Results of a Questionnaire Study

MORAVEC, Josef a Karolína PEŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Perception of Electronic Textbooks by Pupils of Lower Secondary School: Results of a Questionnaire Study

Název česky

Vnímání elektronických učebnic žáky druhého stupně základní školy: výsledky dotazníkového šetření

Vydání

ECER 2014, 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

electronic textbook; perception; pupils of lower secondary school

Klíčová slova anglicky

elektronická učebnice; vnímání; žáci druhého stupně ZŠ
Změněno: 19. 9. 2014 13:10, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.

Anotace

V originále

Today’s pedagogical practices are largely permeated by the tools of the digital age, a period which has lately undergone changes metaphorically described as coming from the solid culture of the 19th and 20th centuries to the liquid information culture of the 21st century (Oliveira et al., 2014). Between new educational technologies belongs a device which reacts on the human touch – a tablet. With the expansion of tablets into low secondary school traditional printed textbook to face a challenge in comparsion with electronic textbooks. Since there is a huge expansion of ICT use in education, the question of the future of printed textbooks is essential. Does the print book still possess an important place in learning and instruction? Based on their perception, what kind of textbooks do pupils prefer for learning?

Česky

Vnímání elektronických učebnic žáky druhého stupně základní školy: výsledky dotazníkového šetření

Návaznosti

MUNI/A/0813/2013, interní kód MU
Název: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Akronym: KUME 2014)
Investor: Masarykova univerzita, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty