2014
Úvod do studia dějin pedagogiky a školství. Kapitoly z metodologie historicko-pedagogického výzkumu
ZOUNEK, Jiří a Michal ŠIMÁNĚZákladní údaje
Originální název
Úvod do studia dějin pedagogiky a školství. Kapitoly z metodologie historicko-pedagogického výzkumu
Název anglicky
Introduction to the Study of History of Education and Schooling. Chapters from the methodology of historical research
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 89 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učebnice
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00076520
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-6944-2
Klíčová slova česky
pedagogika; vzdělávání; školství; historie; výzkum; metodologie; metody; zdroje
Klíčová slova anglicky
educational sciences; education; schooling; history; research; methodology; methods; sources
Změněno: 9. 1. 2015 11:42, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Tato publikace se zabývá základními otázkami výzkumu v oblasti dějin pedagogiky a školství. Čtenář získá základní přehled o tom, jak lze zkoumat dějiny pedagogiky a školství, ale také co je či může být konkrétně předmětem výzkumu, jaké jsou k dispozici informační zdroje (včetně jejich specifik) a jaké postupy nebo metody je možné použít k dosažení adekvátního poznání minulosti.
Anglicky
This publication deals with fundamental research questions of the history of pedagogy and education. The reader gets an overview of how to explore the history of pedagogy and education, but also what is or may be subject to specific research, what are the available sources of information (including their specifics) and what procedures or methods can be used to achieve adequate knowledge of the past.