b 2014

Úvod do studia dějin pedagogiky a školství. Kapitoly z metodologie historicko-pedagogického výzkumu

ZOUNEK, Jiří a Michal ŠIMÁNĚ

Základní údaje

Originální název

Úvod do studia dějin pedagogiky a školství. Kapitoly z metodologie historicko-pedagogického výzkumu

Název anglicky

Introduction to the Study of History of Education and Schooling. Chapters from the methodology of historical research

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 89 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učebnice

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00076520

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-6944-2

Klíčová slova česky

pedagogika; vzdělávání; školství; historie; výzkum; metodologie; metody; zdroje

Klíčová slova anglicky

educational sciences; education; schooling; history; research; methodology; methods; sources

Štítky

Změněno: 9. 1. 2015 11:42, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Tato publikace se zabývá základními otázkami výzkumu v oblasti dějin pedagogiky a školství. Čtenář získá základní přehled o tom, jak lze zkoumat dějiny pedagogiky a školství, ale také co je či může být konkrétně předmětem výzkumu, jaké jsou k dispozici informační zdroje (včetně jejich specifik) a jaké postupy nebo metody je možné použít k dosažení adekvátního poznání minulosti.

Anglicky

This publication deals with fundamental research questions of the history of pedagogy and education. The reader gets an overview of how to explore the history of pedagogy and education, but also what is or may be subject to specific research, what are the available sources of information (including their specifics) and what procedures or methods can be used to achieve adequate knowledge of the past.