2014
The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education
TRNOVÁ, Eva a Josef TRNAZákladní údaje
Originální název
The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education
Název česky
Současná paradigmata chemického vzdělávání a jejich vliv na výukovou technologii a učitelské vzdělávání
Autoři
TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Kradec Králové, Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics, od s. 165-181, 17 s. 2014
Nakladatel
Gaudeamus
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00076527
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7435-415-1
Klíčová slova česky
Delphi studie; chemické vzdělávání; paradigmata; učitelské vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Delphi study; chemistry education; paradigms; teacher education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2017 21:52, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Chemistry education has become more important because of economic, environmental, and social challenges. Society needs a workforce with generally higher levels of science and technology literacy for all students and support for highly gifted individuals. Therefore it is necessary to establish a new paradigm of science (chemistry) education. Using the PROFILES-project curricular Delphi study on science education, we focused on the identification of the views on chemistry education by stakeholders and what priority should be preferred in their opinion as a base of a new paradigm.
Česky
Chemické vzdělávání se stává stále více významným z důvodu ekonomických, environmentálních a sociálních výzev. Společnost působí na vyšší úroveň přírodovědné a technické vzdělanosti pro všechny žáky a žádá podporu pro nadané žáky. Proto je třeba stanovit nové vzdělávací přírodovědné (chemické) paradigma. S využitím PROFILES-projekt kurikulární Delphi studie přírodovědného vzdělávání, kde jsme se zaměřili na názory zúčastněných a zjišťovali jejich priority a preference jako základ nového paradigmatu.
Návaznosti
266589, interní kód MU |
|