D 2014

The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education

TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education

Název česky

Současná paradigmata chemického vzdělávání a jejich vliv na výukovou technologii a učitelské vzdělávání

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Kradec Králové, Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics, od s. 165-181, 17 s. 2014

Nakladatel

Gaudeamus

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00076527

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7435-415-1

Klíčová slova česky

Delphi studie; chemické vzdělávání; paradigmata; učitelské vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Delphi study; chemistry education; paradigms; teacher education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2017 21:52, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

Chemistry education has become more important because of economic, environmental, and social challenges. Society needs a workforce with generally higher levels of science and technology literacy for all students and support for highly gifted individuals. Therefore it is necessary to establish a new paradigm of science (chemistry) education. Using the PROFILES-project curricular Delphi study on science education, we focused on the identification of the views on chemistry education by stakeholders and what priority should be preferred in their opinion as a base of a new paradigm.

Česky

Chemické vzdělávání se stává stále více významným z důvodu ekonomických, environmentálních a sociálních výzev. Společnost působí na vyšší úroveň přírodovědné a technické vzdělanosti pro všechny žáky a žádá podporu pro nadané žáky. Proto je třeba stanovit nové vzdělávací přírodovědné (chemické) paradigma. S využitím PROFILES-projekt kurikulární Delphi studie přírodovědného vzdělávání, kde jsme se zaměřili na názory zúčastněných a zjišťovali jejich priority a preference jako základ nového paradigmatu.

Návaznosti

266589, interní kód MU
Název: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce