TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education. In M. Bílek. Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics. Kradec Králové: Gaudeamus, 2014, s. 165-181. ISBN 978-80-7435-415-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education
Název česky Současná paradigmata chemického vzdělávání a jejich vliv na výukovou technologii a učitelské vzdělávání
Autoři TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Kradec Králové, Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics, od s. 165-181, 17 s. 2014.
Nakladatel Gaudeamus
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00076527
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7435-415-1
Klíčová slova česky Delphi studie; chemické vzdělávání; paradigmata; učitelské vzdělávání
Klíčová slova anglicky Delphi study; chemistry education; paradigms; teacher education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 26. 2. 2017 21:52.
Anotace
Chemistry education has become more important because of economic, environmental, and social challenges. Society needs a workforce with generally higher levels of science and technology literacy for all students and support for highly gifted individuals. Therefore it is necessary to establish a new paradigm of science (chemistry) education. Using the PROFILES-project curricular Delphi study on science education, we focused on the identification of the views on chemistry education by stakeholders and what priority should be preferred in their opinion as a base of a new paradigm.
Anotace česky
Chemické vzdělávání se stává stále více významným z důvodu ekonomických, environmentálních a sociálních výzev. Společnost působí na vyšší úroveň přírodovědné a technické vzdělanosti pro všechny žáky a žádá podporu pro nadané žáky. Proto je třeba stanovit nové vzdělávací přírodovědné (chemické) paradigma. S využitím PROFILES-projekt kurikulární Delphi studie přírodovědného vzdělávání, kde jsme se zaměřili na názory zúčastněných a zjišťovali jejich priority a preference jako základ nového paradigmatu.
Návaznosti
266589, interní kód MUNázev: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 10:24