SPURNÁ, Michaela. Educational Research in Practice. In The European Conference on Educational Research, Porto, 1-5 September 2014. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Educational Research in Practice
Název česky Pedagogický výzkum v praxi
Autoři SPURNÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání The European Conference on Educational Research, Porto, 1-5 September 2014, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00076592
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky pedagogický výzkum; postoje; praxe; učitelé zš sš a gymnázií
Klíčová slova anglicky attitude; educational research; practice; lower and upper secondary schools teachers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D., učo 322688. Změněno: 24. 11. 2019 20:22.
Anotace
The poster focuses on a rarely addressed issue in educational research and educational practice, on school teachers´ perceptions of and attitudes towards educational research. The aim of the study was to investigate the attitudes of 259 (randomly selected) Czech teachers of lower and upper secondary schools towards educational research, and to find out which factors influence them. Research tool was a questionnaire. We were used ANOVA, PCA and Regression analysis as a statistical method. It was found that Czech teachers are not interested in the findings of research. In case of our respondents it is necessary to support the use of research findings and to promote their critical view.
Anotace česky
Cílem posteru bylo upozornit na postoje českých učitelů k pedagogickému výzkumu a to mezinárodním pohledem, konkrétně pohlédnout na jejich využívání pedagogického výzkumu. Získaná data byla zpracována PCA, regresní analýzou a ANOVA. Výsledky se posoudily s výsledky zahraničních studií. Bylo zjištěno, že čeští učitelé mají pozitivní vztah ke tvůrcům pedagogického výzkumu, ale při tom pedagogický výzkum nevyužívají. Při posouzení s výsledky jiných studií se český učitel ve vztahu k výsledkům výzkumů nejeví kritický a náročný.
Návaznosti
MUNI/A/0820/2013, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 07:16