k 2014

Educational Research in Practice

SPURNÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Educational Research in Practice

Název česky

Pedagogický výzkum v praxi

Autoři

SPURNÁ, Michaela ORCID (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

The European Conference on Educational Research, Porto, 1-5 September 2014, 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00076592

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

pedagogický výzkum; postoje; praxe; učitelé zš sš a gymnázií

Klíčová slova anglicky

attitude; educational research; practice; lower and upper secondary schools teachers

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 11. 2019 20:22, Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D.

Anotace

V originále

The poster focuses on a rarely addressed issue in educational research and educational practice, on school teachers´ perceptions of and attitudes towards educational research. The aim of the study was to investigate the attitudes of 259 (randomly selected) Czech teachers of lower and upper secondary schools towards educational research, and to find out which factors influence them. Research tool was a questionnaire. We were used ANOVA, PCA and Regression analysis as a statistical method. It was found that Czech teachers are not interested in the findings of research. In case of our respondents it is necessary to support the use of research findings and to promote their critical view.

Česky

Cílem posteru bylo upozornit na postoje českých učitelů k pedagogickému výzkumu a to mezinárodním pohledem, konkrétně pohlédnout na jejich využívání pedagogického výzkumu. Získaná data byla zpracována PCA, regresní analýzou a ANOVA. Výsledky se posoudily s výsledky zahraničních studií. Bylo zjištěno, že čeští učitelé mají pozitivní vztah ke tvůrcům pedagogického výzkumu, ale při tom pedagogický výzkum nevyužívají. Při posouzení s výsledky jiných studií se český učitel ve vztahu k výsledkům výzkumů nejeví kritický a náročný.

Návaznosti

MUNI/A/0820/2013, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty