2014
Educational Research in Practice
SPURNÁ, MichaelaZákladní údaje
Originální název
Educational Research in Practice
Název česky
Pedagogický výzkum v praxi
Autoři
SPURNÁ, Michaela ORCID (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
The European Conference on Educational Research, Porto, 1-5 September 2014, 2014
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Portugalsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00076592
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
pedagogický výzkum; postoje; praxe; učitelé zš sš a gymnázií
Klíčová slova anglicky
attitude; educational research; practice; lower and upper secondary schools teachers
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 11. 2019 20:22, Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D.
V originále
The poster focuses on a rarely addressed issue in educational research and educational practice, on school teachers´ perceptions of and attitudes towards educational research. The aim of the study was to investigate the attitudes of 259 (randomly selected) Czech teachers of lower and upper secondary schools towards educational research, and to find out which factors influence them. Research tool was a questionnaire. We were used ANOVA, PCA and Regression analysis as a statistical method. It was found that Czech teachers are not interested in the findings of research. In case of our respondents it is necessary to support the use of research findings and to promote their critical view.
Česky
Cílem posteru bylo upozornit na postoje českých učitelů k pedagogickému výzkumu a to mezinárodním pohledem, konkrétně pohlédnout na jejich využívání pedagogického výzkumu. Získaná data byla zpracována PCA, regresní analýzou a ANOVA. Výsledky se posoudily s výsledky zahraničních studií. Bylo zjištěno, že čeští učitelé mají pozitivní vztah ke tvůrcům pedagogického výzkumu, ale při tom pedagogický výzkum nevyužívají. Při posouzení s výsledky jiných studií se český učitel ve vztahu k výsledkům výzkumů nejeví kritický a náročný.
Návaznosti
MUNI/A/0820/2013, interní kód MU |
|