s 2014

Brno Studies in English Special Issue - The Five Senses of Canadian Cinema

POSPÍŠIL, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Brno Studies in English Special Issue - The Five Senses of Canadian Cinema

Název česky

Tématické číslo Brno Studies in English - Pět smyslů kanadského filmu

Autoři

POSPÍŠIL, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, od s. 1-155, 155 s. 2014

Nakladatel

Masarykova Univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

50802 Media and socio-cultural communication

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00076628

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Kanadský film; tělesná recepce filmu; Vivian Sobchack; Michael Snow; Zacharias Kunuk; Peter Mettler; Xavier Dolan; Sarah Polley; Atom Egoyan; Patricia Rozema

Klíčová slova anglicky

Canadian cinema; corporeal reception of cinema; Vivian Sobchack; Michael Snow; Zacharias Kunuk; Peter Mettler; Xavier Dolan; Sarah Polley; Atom Egoyan; Patricia Rozema

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2018 18:04, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

Anotace

V originále

Since the 1990s the field of film studies has seen a rise in approaches to cinema that accentuate the idea of the body as a complex site of perception. This special issue of Brno Studies in English originated with the call for submissions that would reflect on these developments and apply them to Canadian cinema. The resulting volume has brought together articles by authors of different generations, who use a variety of critical vantage points to address cinematic works from vastly different genres. These range from experimental avant-garde cinema, to (self)reflective documentaries, through more traditional commercial feature films.

Česky

Od devadesátých let minulého století se ve filmové vědě začaly prosazovat přístupy akcentující ideu těla diváka jako komplexního zdroje vnímání. Toto tématické číslo Brno Studies in English mělo za cíl reflektovat tento vývoj a aplikovat tyto nové impulzy na kanadský film.