BEDNAŘÍKOVÁ, Klára a Alena SLEZÁČKOVÁ. Dlouhodobé intervence pozitivní edukace u žáků české základní školy. In 32. Psychologické dny, Olomouc. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dlouhodobé intervence pozitivní edukace u žáků české základní školy
Název anglicky Long-term interventions of positive education in Czech primary school pupils
Autoři BEDNAŘÍKOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Alena SLEZÁČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 32. Psychologické dny, Olomouc, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00076641
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky pozitivní edukace; osobní pohoda; intervence; škola
Klíčová slova anglicky positive education; well-being; interventions; school
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 27. 2. 2015 14:59.
Anotace
V příspěvku představujeme koncept pozitivní edukace, který manifestuje snahy o aplikaci poznatků pozitivní psychologie do oblasti výchovy a vzdělávání. Předkládaný koncept nabízí holistický přístup k edukaci zahrnující jak transmisi poznatků a kulturních zvyklostí, tak i rozvoj osobnostně-sociálních zdrojů dětí a mládeže. Objasňujeme základní teoretická východiska konceptu pozitivní edukace a také prezentujeme doposud realizované, prakticky orientované zahraniční programy včetně shrnutí jejich efektivnosti. Následně předkládáme připravovaný výzkumný záměr, který se zakládá na modifikaci ověřených zahraničních programů a aktivit pozitivní edukace do prostředí českého školství. Hlavním cílem studie je zavedení a ověření intervenčně-rozvojového programu podpory psychické odolnosti, všímavosti, silných stránek charakteru a osobní pohody u žáků českých základních škol. Závěrem seznamujeme také s  výzkumným designem a metodologickým postupem studie, spolupracujícími subjekty i plánovanými výstupy.
Anotace anglicky
In this paper, we introduce the concept of positive education, which manifests the efforts to apply the findings of positive psychology in schooling and education. The concept offers a holistic approach to education involving both transmission of knowledge and cultural practices, and the development of personality and social resources in children and youth. We clarify the basic theoretical concept of positive education and we introduce already realized foreign programs of positive education and summarize their effectiveness. Subsequently, we present the upcoming research project, which is based on the modification of verified foreign programs and activities of positive education in the Czech education system. The main objective of the study is the introduce and verify the intervention program supporting psychological resilience, mindfulness, character strengths and well-being of pupils Czech primary schools.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 23:10