2014
Adaptive Practice of Facts in Domains with Varied Prior Knowledge
PELÁNEK, Radek, Jan PAPOUŠEK a Vít STANISLAVZákladní údaje
Originální název
Adaptive Practice of Facts in Domains with Varied Prior Knowledge
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí), Jan PAPOUŠEK (203 Česká republika, domácí) a Vít STANISLAV (203 Česká republika, domácí)
Vydání
London, United Kingdom, Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2014), od s. 6-13, 8 s. 2014
Nakladatel
International Educational Data Mining Society
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/14:00076647
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-0-9839525-4-1
Klíčová slova anglicky
adaptive learning; student modeling; recommendation; prior knowledge
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 4. 2015 22:21, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
We propose a modular approach to development of a computerized adaptive practice system for learning of facts in areas with widely varying prior knowledge: decomposing the system into estimation of prior knowledge, estimation of current knowledge, and selection of questions. We describe specific realization of the system for geography learning and use data from the developed system for evaluation of different student models for knowledge estimation. We argue that variants of the Elo rating systems and Performance factor analysis are suitable for this kind of educational system, as they provide good accuracy and at the same time are easy to apply in an online system.
Návaznosti
LG13010, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/0855/2013, interní kód MU |
|