2013
Včasná intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Včasná intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.
Název anglicky
Early Intervention for Children with Special Educational Needs in Czech Republic
Autoři
Vydání
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, Krakow, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej, 2013, 2353-7140
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
integrace; inkluze; předškolní vzdělávání; včasná intervence
Klíčová slova anglicky
intervention; inclusion; preschool education; early intervention
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2016 15:37, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Snahou současné vzdělávací politiky České republiky je vytvořit ve všech školách takové podmínky, které poskytnou všem dětem, žákům a studentům kvalitní vzdělávání nezávisle na jejich schopnostech, individuálních zvláštnostech, znevýhodnění nebo nadání (školský zákon). Stávající vzdělávací model, který jen pozvolna přijímá pro-inkluzívní opatření, však trpí závažnými organizačními, legislativními, personálními, ale i didakticko-metodickými nedostatky. Tyto nedostatky se snaží Česká republika řešit v tzv. Národním akčním plánu inkluzívního vzdělávání. Jeho aplikací do předškolního vzdělávání se zabýváme v následujícím textu se snahou přinést analytický pohled na současný stav a hledat možnosti jejího optimálního zajištění.
Anglicky
The article describes situation of educational policy of Czech Republic, which brings conditions for quality education for all children, pupils and students, regardless of their virtues, individual skills, disabilities or talent. It analyses actual educational model with organizational, legislative, personal and didactic questions. These questions are solved by program “National act plan of inclusion education”. Application of this program into preschool education is analyzed by view of actual situation and looking for optimal apprehension.