2013
Interaktivní matematická grafika v PDF dokumentech
PLCH, RomanZákladní údaje
Originální název
Interaktivní matematická grafika v PDF dokumentech
Název česky
Interaktivní matematická grafika v PDF dokumentech
Název anglicky
Interactive Mathematical Graphics in PDF Documents
Autoři
PLCH, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
České Budějovice, Sborník příspěvků 6. konference Užití počítačů ve výuce matematiky, od s. 277-287, 11 s. 2013
Nakladatel
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10101 Pure mathematics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14310/13:00076759
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
978-80-7394-448-3
Klíčová slova česky
PDF; TEX; interaktivní 2D a 3D grafika; animace
Klíčová slova anglicky
PDF; TEX; interactive 2D and 3D graphics; animation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2015 21:09, Ing. Andrea Mikešková
V originále
Cílem příspěvku je prezentovat možnosti sázecího systému TEX při tvorbě interaktivní matematické grafiky v PDF formátu. Na příkladech výukových objektů ukážeme použití a možnosti animací, interaktivní 2D a 3D grafiky. Představíme nástroje použité při tvorbě a jejich výhody pro tvůrce i uživatele (např. vysoká typografická kvalita, multiplatformnost, spouštění pomocí Adobe Readeru, využití pro interaktivní tabule a mnoho dalšího). S minimálními náklady tak m°užeme uˇcinit výukový proces atraktivnˇejší a pro studenty zábavnˇejší.
Anglicky
The aim of this paper is to present the opportunities provided by the TEX typesetting system for the creation of interactive mathematical graphics in PDF format. On the examples of learning objects we show the use and possibilities of interactive 3D and 2D graphics and animations. We introduce tools for creating these objects and benefits for their creators and users. So we can make the learning process more attractive and more enjoyable for students (with minimum costs).