D 2013

Interaktivní matematická grafika v PDF dokumentech

PLCH, Roman

Základní údaje

Originální název

Interaktivní matematická grafika v PDF dokumentech

Název česky

Interaktivní matematická grafika v PDF dokumentech

Název anglicky

Interactive Mathematical Graphics in PDF Documents

Autoři

PLCH, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

České Budějovice, Sborník příspěvků 6. konference Užití počítačů ve výuce matematiky, od s. 277-287, 11 s. 2013

Nakladatel

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10101 Pure mathematics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14310/13:00076759

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-80-7394-448-3

Klíčová slova česky

PDF; TEX; interaktivní 2D a 3D grafika; animace

Klíčová slova anglicky

PDF; TEX; interactive 2D and 3D graphics; animation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2015 21:09, Ing. Andrea Mikešková

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je prezentovat možnosti sázecího systému TEX při tvorbě interaktivní matematické grafiky v PDF formátu. Na příkladech výukových objektů ukážeme použití a možnosti animací, interaktivní 2D a 3D grafiky. Představíme nástroje použité při tvorbě a jejich výhody pro tvůrce i uživatele (např. vysoká typografická kvalita, multiplatformnost, spouštění pomocí Adobe Readeru, využití pro interaktivní tabule a mnoho dalšího). S minimálními náklady tak m°užeme uˇcinit výukový proces atraktivnˇejší a pro studenty zábavnˇejší.

Anglicky

The aim of this paper is to present the opportunities provided by the TEX typesetting system for the creation of interactive mathematical graphics in PDF format. On the examples of learning objects we show the use and possibilities of interactive 3D and 2D graphics and animations. We introduce tools for creating these objects and benefits for their creators and users. So we can make the learning process more attractive and more enjoyable for students (with minimum costs).