ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. In Search of the Content of Scientific Concepts. A Linguistic Ethnographic Analysis of the Translation Strategies of Teachers. In Kraus, A; Buhl,M; von Carlsburg, G.-B. Performativity, Materiality and Time: Tacit Dimensions of Pedagogy. Münster, New York: Waxmann Verlag, 2014, s. 83-102. European Studies on Educational Practices ; 4. ISBN 978-3-8309-3116-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název In Search of the Content of Scientific Concepts. A Linguistic Ethnographic Analysis of the Translation Strategies of Teachers
Autoři ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Münster, New York, Performativity, Materiality and Time: Tacit Dimensions of Pedagogy, od s. 83-102, 20 s. European Studies on Educational Practices ; 4, 2014.
Nakladatel Waxmann Verlag
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00087707
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-8309-3116-4
Klíčová slova anglicky School Language; School Scientific Lexicon; Translation Strategies; Linguistic Ethnographgic Analysis
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 17:31.
Anotace
Teachers and students co-construct a distinct language community: they use language to share certain inner space which they know and in which they move and live (Vankova, 2007). Yet, this space changes slightly with each new subject matter which the students learn. Consequently, students have to internalise new lexicon through which they can perceive the language reality of the given subject (Lakoff, Johnson, 2002). This internalisation then enables them to become fluent speakers of the school language. Hence, this chapter examines (re)construction of the school scientific lexicon and translation strategies used in this process by teachers.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 16:01