2014
In Search of the Content of Scientific Concepts. A Linguistic Ethnographic Analysis of the Translation Strategies of Teachers
ŠALAMOUNOVÁ, ZuzanaZákladní údaje
Originální název
In Search of the Content of Scientific Concepts. A Linguistic Ethnographic Analysis of the Translation Strategies of Teachers
Autoři
ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Münster, New York, Performativity, Materiality and Time: Tacit Dimensions of Pedagogy, od s. 83-102, 20 s. European Studies on Educational Practices ; 4, 2014
Nakladatel
Waxmann Verlag
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00087707
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-3-8309-3116-4
Klíčová slova anglicky
School Language; School Scientific Lexicon; Translation Strategies; Linguistic Ethnographgic Analysis
Štítky
Změněno: 11. 4. 2017 17:31, Mgr. Vendula Hromádková
Anotace
V originále
Teachers and students co-construct a distinct language community: they use language to share certain inner space which they know and in which they move and live (Vankova, 2007). Yet, this space changes slightly with each new subject matter which the students learn. Consequently, students have to internalise new lexicon through which they can perceive the language reality of the given subject (Lakoff, Johnson, 2002). This internalisation then enables them to become fluent speakers of the school language. Hence, this chapter examines (re)construction of the school scientific lexicon and translation strategies used in this process by teachers.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaV |
|