p 2014

Být, či nebýt online: Pozitiva a negativa digitálních technologií ve vzdělávání

ZOUNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Být, či nebýt online: Pozitiva a negativa digitálních technologií ve vzdělávání

Název anglicky

To be or not to be online: Positives and negatives of digital technologies in education

Autoři

Vydání

2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

online technologie; vzdělávání; dospělí; výhody; nevýhody; výzkum;

Klíčová slova anglicky

online technologies; education; adults; advantages; disadvantages; research;
Změněno: 10. 10. 2014 21:47, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

Přednáška se zaměřuje na možná pozitiva i negativa používání digitálních technologií ve vzdělávání. Obsahem je zamyšlení nad často uváděnými pozitivy a negativy. V této souvislosti autor rovněž poukáže na to, že zdravá míra pesimismu může být stejně důležitá jako zdůvodněný optimismus. Autor vychází z rozsáhlého studia českých i zahraničních odborných zdrojů, ale také z vlastních empirických výzkumů, které realizoval v posledních letech. V příspěvku se bude zabývat výhodami a možnými nevýhodami využití digitálních technologií z pohledu studenta, vyučujícího (lektora) i z hlediska institucionálního.

Anglicky

The lecture deals with possible positive and negative experiences of using online technologies in teaching and learning (in adult education). The author also points out that some kind of pessimism can be just as important as justified optimism. The pros and cons of using online technologies in education are being examined from the point of view of students, teachers and institutions.