2014
Být, či nebýt online: Pozitiva a negativa digitálních technologií ve vzdělávání
ZOUNEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Být, či nebýt online: Pozitiva a negativa digitálních technologií ve vzdělávání
Název anglicky
To be or not to be online: Positives and negatives of digital technologies in education
Autoři
Vydání
2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
online technologie; vzdělávání; dospělí; výhody; nevýhody; výzkum;
Klíčová slova anglicky
online technologies; education; adults; advantages; disadvantages; research;
Změněno: 10. 10. 2014 21:47, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Přednáška se zaměřuje na možná pozitiva i negativa používání digitálních technologií ve vzdělávání. Obsahem je zamyšlení nad často uváděnými pozitivy a negativy. V této souvislosti autor rovněž poukáže na to, že zdravá míra pesimismu může být stejně důležitá jako zdůvodněný optimismus. Autor vychází z rozsáhlého studia českých i zahraničních odborných zdrojů, ale také z vlastních empirických výzkumů, které realizoval v posledních letech. V příspěvku se bude zabývat výhodami a možnými nevýhodami využití digitálních technologií z pohledu studenta, vyučujícího (lektora) i z hlediska institucionálního.
Anglicky
The lecture deals with possible positive and negative experiences of using online technologies in teaching and learning (in adult education). The author also points out that some kind of pessimism can be just as important as justified optimism. The pros and cons of using online technologies in education are being examined from the point of view of students, teachers and institutions.