Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1202183, author = {Kratochvílová, Jana}, address = {Ostrava}, booktitle = {Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci}, edition = {1. vyd.}, editor = {Josef Malach, Iva Červenková (eds.)}, keywords = {key competencies; project-based teaching; self-reflection}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Ostrava}, isbn = {978-80-7464-655-3}, pages = {102-116}, publisher = {Ostravská univerzita v Ostravě}, title = {Projektová výuka jako možnost rozvoje profesních kompetencí studentů oboru Učitelství 1. stupně ZŠ}, year = {2014} }
TY - CHAP ID - 1202183 AU - Kratochvílová, Jana PY - 2014 TI - Projektová výuka jako možnost rozvoje profesních kompetencí studentů oboru Učitelství 1. stupně ZŠ VL - Neuveden PB - Ostravská univerzita v Ostravě CY - Ostrava SN - 9788074646553 KW - key competencies KW - project-based teaching KW - self-reflection N2 - Projektová výuka podporuje u žáků rozvoj klíčových kompetencí i specifických výstupů dílčích vzdělávacích oborů. Aby učitelé v praxi využívali v maximální míře silných stránek výukového projektu, musí mu dobře porozumět a získat s ním zkušenosti již v rámci profesní přípravy pod odborným vedením. V kapitole uvádím, jak jsou studenti oboru Učitelství 1. stupně ZŠ PdF MU na projektovou výuku připravováni, jak ji realizují a zejména, jak reflektují svoje kompetence k projektové výuce. Výsledky sebereflexe studentů presenčního studia vycházejí z kvantitativního dotazníkového šetření, které je zaměřeno na posouzení znalostí, dovedností, postojů a zkušeností studentů v závěrečné fázi výuky, po realizaci výukového projektu studenty v praxi. Výsledky poukazují na skutečnost, že po teoretické stránce se studenti cítí na užití projektů v praxi velmi dobře vybaveni, avšak obtíže jim dělá některé znalosti uplatnit v praxi, zejména specifické složky kompetence diagnostické a intervenční, psychodidaktické a didaktické. Plánování projektu a jeho realizaci v praxi studenti považují za velmi přínosnou zkušenost. V rámci sebereflexe realizovaného projektu se studenti zamýšlejí rovněž nad rozvíjenými klíčovými kompetencemi žáků v projektu. Mají-li učitelé být v praxi schopni reflektovat a hodnotit kompetence svých žáků, musí být schopni reflektovat a hodnotit kompetence vlastní. ER -
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka jako možnost rozvoje profesních kompetencí studentů oboru Učitelství 1. stupně ZŠ. In Josef Malach, Iva Červenková (eds.). \textit{Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci}. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014, s.~102-116. ISBN~978-80-7464-655-3.
|