ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ a Martin SEDLÁČEK. Symposium o dialogickém vyučování. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Symposium o dialogickém vyučování
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí), Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Uspořádání konference
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Programme
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00073961
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky dialogic teaching; feedback; action research
Štítky rivok
Změnil Změnil: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Změněno: 15. 10. 2014 15:05.
Anotace
Dialog mezi učitelem a žáky je chápán jako možné lešení, neboť řeč je klíčovým zdrojem kognitivního rozvoje dítěte. Vzdělávání je potom nahlíženo jako dialogický proces, do nějž vyučující i žáci vnášejí určité významy a společně je reflektují a zpracovávají. To ale neznamená, že jakákoli komunikace mezi učitelem a žáky je chápána jako dialogická. Otevření dialogického prostoru je centrální pro rozvoj myšlení, kreativity a schopnosti učit se, neboť díky uvědomění si rozdílů a jinakosti se zvyšuje porozumění problému. Cílem sympozia je otevřít diskusní prostor mikropohledu na interakce ve školní třídě, které se odehrávají mezi učitelem a žáky, a především tomu, co bývá označováno jako dialogické vyučování. Zajímá nás, jaký potenciál skrývají jednotlivé komunikační interakce, jakou roli hraje učitel při vedení dialogicky pojatého vyučování a v neposlední řadě také to, jak zlepšit komunikaci na straně učitele.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 07:19