2014
Výuka elementárního čtení a psaní na přechodu k inkluzi
HAVEL, JiříZákladní údaje
Originální název
Výuka elementárního čtení a psaní na přechodu k inkluzi
Název anglicky
Teaching elementary reading and writing in the transition to inclusion
Autoři
HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2. rozšířené vydání. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky, od s. 71-112, 42 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00076895
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7150-6
Klíčová slova česky
Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; inkluzivní didaktika; výuka elementárního čtení a psaní.
Klíčová slova anglicky
Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; inclusive didactics; teaching of elementary reading and writing.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 10. 2014 21:40, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
Publikace se zabývá problematikou vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Nově je zařazena kapitola pojednávající o výuce elementárního čtení a psaní. V souladu s cílem výzkumného záměru PdF MU Speciální vzdělávací potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu, jehož je součástí, je vyústění této práce soustředěno k procesu formování inkluzivní didaktiky v podmínkách běžné primární školy. K hlubší deskripci tohoto procesu měl přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé.
Anglicky
This study deals with a topic of education of pupils with SEN at primary schools of a main educational stream. The new chapter deals about the teaching of elementary reading and writing. It brings the definition of basic terms and the brief summary of a current view in this area. In accordance with the objective of the research intent Special Educational Needs of Pupils in the Context of Framework Educational Programme, the outcome of this work is focused on the process of forming the inclusive didactics. For a deeper description of this process should contribute the qualitative research of a current conception of education of elementary reading and writing as one of the main subjects of primary education. The aim of this research was to interpret the current situation at education of reading and writing as it is understood and experienced by teachers at primary school inductively.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|