C 2014

Výuka elementárního čtení a psaní na přechodu k inkluzi

HAVEL, Jiří

Základní údaje

Originální název

Výuka elementárního čtení a psaní na přechodu k inkluzi

Název anglicky

Teaching elementary reading and writing in the transition to inclusion

Autoři

HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2. rozšířené vydání. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky, od s. 71-112, 42 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00076895

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7150-6

Klíčová slova česky

Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; inkluzivní didaktika; výuka elementárního čtení a psaní.

Klíčová slova anglicky

Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; inclusive didactics; teaching of elementary reading and writing.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 10. 2014 21:40, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace se zabývá problematikou vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Nově je zařazena kapitola pojednávající o výuce elementárního čtení a psaní. V souladu s cílem výzkumného záměru PdF MU Speciální vzdělávací potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu, jehož je součástí, je vyústění této práce soustředěno k procesu formování inkluzivní didaktiky v podmínkách běžné primární školy. K hlubší deskripci tohoto procesu měl přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé.

Anglicky

This study deals with a topic of education of pupils with SEN at primary schools of a main educational stream. The new chapter deals about the teaching of elementary reading and writing. It brings the definition of basic terms and the brief summary of a current view in this area. In accordance with the objective of the research intent Special Educational Needs of Pupils in the Context of Framework Educational Programme, the outcome of this work is focused on the process of forming the inclusive didactics. For a deeper description of this process should contribute the qualitative research of a current conception of education of elementary reading and writing as one of the main subjects of primary education. The aim of this research was to interpret the current situation at education of reading and writing as it is understood and experienced by teachers at primary school inductively.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání