VLČEK, Petr. Congruence between projected and realized curricula as a factor of physical education quality. In Physical Education - quality in Management and Teaching. Berlín: Logos Verlag Berlin, 2014, s. 30-46. sv. 10. ISBN 978-3-8325-3802-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Congruence between projected and realized curricula as a factor of physical education quality
Název česky Jednotnost mezi projektovaným a realizovaným kurikulem jako faktor kvality v tělesné výchově
Autoři VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Berlín, Physical Education - quality in Management and Teaching, od s. 30-46, 17 s. sv. 10, 2014.
Nakladatel Logos Verlag Berlin
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00076941
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-8325-3802-6
Klíčová slova česky kvalita vzdělávání v tělesné výchově; koncepce tělesné výchovy; cíl tělesné výchovy; kurikulum tělesné výchovy; revize kurikula; projektované kurikulum; realizované kurikulum; životní hodnoty
Klíčová slova anglicky quality of physical education; goals of physical education; approach to physical education; physical education curricula
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 24. 4. 2015 13:57.
Anotace
The current transformations in the educational systems are often associated with the term quality. A number of collocations are used, such as quality of education, quality of school, quality of curricula, quality of instruction etc. The quality of a particular school subject is often discussed, and logically, the aim of the reforming process is to raise the quality in these educational subjects. However, the quality in education as a scientific issue is not thoroughly elaborated from the theoretical point of view. Thus in the paper we present some perspectives on the evaluation of the educational quality in the context of physical education. We introduce some factors that influence the quality of education and we point out the changes resulting from applying different physical education approaches and values. On the basis of the educational quality model designed by Egger et al. (2002) and on the basis of our research, we try to identify the factors which we consider to be crucial for the quality of physical education and compare them with the current situation in the countries in Eastern Europe, especially in the Czech Republic.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá kvalitou tělesné výchovy
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:54